گروههای جدیدی چون کودکان دارای نقص توجه هم به جامعه هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزوده شدهاند که مراکز ویژه اختلالات یادگیری باید به آنها خدمات ارائه کنند.
شفاآنلاین>سلامت>رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه در راستای توسعه عدالت تربیتی، ۸۰ مرکز ویژه یادگیری را در همین چندماه اخیر راهاندازی و به استانها ابلاغ کردیم که تمام مناطق آموزشی کشور که فاقد این مرکز هستند باید حداقل یک مرکز تخصصی دایر کنند، گفت: این مراکز باید هم خدمات ارائه دهند و هم کار سنجش سلامت نوآموزان را پیگیری کنند.
به گزارش شفاآنلاین:حمید طریفی حسینی با اشاره به روند ساختوساز فضاهای آموزشی ویژه دانشآموزان با نیازهای ویژه در نقاط مختلف کشور افزود: چندی پیش مشکلاتی در ساخت مدارس اتیسم داشتیم؛ برخی استانها مدرسه اتیسم دارند، اما فضای استانداردی که از ابتدای امر ویژه اتیسمیها ساخته شده باشد نداشتیم که در حال پیگیریهای لازم برای بهسازی فضا هستیم. او با بیان اینکه 7 استان مدرسه اتیسم نداشتند که زمین برای ساخت مدرسه تامین و بخشی از کار شروع شده است ادامه داد: هنوز مدرسه تخصصی برای دانشآموزان اتیسم در این استانها نداریم و دانشآموزان ما در مدارس عادی استثنایی و یا کلاسهای ضمیمه مدارس معمولی تحصیل میکنند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه با اقبال خوب خیرین در سالهای اخیر، بسیاری از مشکلات مربوط به فضاهای آموزشی استثنایی مرتفع شده است، گفت: اما ارتقای کیفیت و استاندارد فضاهای مذکور بسیار مهم است. تجهیزات نیز باید بهروزرسانی شوند.
طریفی ادامه داد: از هفته دولت به این سو، بالغ بر ۱۱مدرسه و مرکز استثنایی همانند مراکز ویژه یادگیری راهاندازی شدهاند. همچنین در راستای توسعه عدالت تربیتی، ۸۰ مرکز ویژه یادگیری را در همین چندماه اخیر راهاندازی و به استانها ابلاغ کردیم که تمام مناطق آموزشی کشور که فاقد این مرکز هستند باید حداقل یک مرکز تخصصی دایر کنند تا هم بتوانند خدمات ارائه دهند و هم کار سنجش سلامت نوآموزان را پیگیری کنند و امور درمانی مداخلهای را انجام دهند.
او اضافه کرد: گروههای جدیدی چون کودکان دارای نقص توجه هم به جامعه هدف سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزوده شدهاند که مراکز ویژه اختلالات یادگیری باید به آنها خدمات ارائه کنند.